Meeslepend en fantastisch!

Kelly Meijers 23 februari 2020
Samenvatting van de achterflap:
Dit is een verhaal over de zee. Over geheimzinnige zeewezens en woeste piraten. Over het Zwarte Huis van de Admiraal, waarvan ze zeggen dat er een monster woont. Over een grijze vuurtoren op een eiland dat nog net vastzit aan het vaste land. Over Lampje, de dochter van de vuurtorenwachter, die iedere avond de eenenzestig treden beklimt om het licht aan te steken. Over een stormachtige avond, waarop de lucifers op zijn en alles misgaat.
Maar vooral over dapper zijn en meer kunnen dan je ooit had gedacht.

Kort en bondig, dat vond ik van de achterflap. Ik vind het zelf altijd goed als er niet teveel wordt weggegeven op de achterkant. Het is voldoende om er nieuwsgierig van te worden.

Ik ben er in begonnen en ik was meteen verkocht. Wat een fijne schrijfstijl heeft Annet Schaap! Het verhaal loopt gelijk lekker door en ik had geen enkel moment dat ik het te langzaam of te snel vond gaan. De karakters worden goed uitgediept. Je wordt met het verhaal meegezogen. Ik had zo met Lampje te doen, maar wat een fantastisch meisje is het. Ze neemt je mee in het verhaal en zorgt er voor dat de personages in het boek in je hart gaan zitten. Ik vond het oprecht heel erg jammer dat het boek alweer uit was. 2 dagen en ik was er klaar mee. Hopelijk maakt Annet Schaap nog meer van zulke mooie boeken!

Het boek krijgt van mij 5 van de 5 sterren. Juist omdat ik er zo in werd meegenomen en ik het oprecht jammer vond dat het verhaal uit was.

Meer recensies van Kelly Meijers