Ik kan niet wachten tot het laatste deel!

Kelly 25 oktober 2021
Het is een zware tijd voor Trinity. Zij is aan het rouwen om een vriend die nooit een vriend bleek te zijn, en nu is weggevaagd. Het feit dat hij haar heeft bedrogen weegt bijna zwaarder dan het feit dat hij is vernietigd. Trinity weet dan ook niet goed met al deze emoties om te gaan. Daarnaast wordt de relatie tussen haar en Zayne ingewikkelder, vooral als er een oude vriendin van Zayne opduikt en er een oude regel van de alfa’s zijn intrede doet. Én dan moeten ze ook nog een onbekend wezen opsporen voordat het alle Wachters en demonen uitroeit en de wereld uit balans raakt…

Het is niet nodig om hier te vertellen dat er veel gebeurt in dit boek. Je maakt het rouwproces van Trinity mee, onzekerheden rondom een belangrijke ander én er is de nodige dosis aan actie. Deze elementen zorgen ervoor dat er een prettige afwisseling is tussen de snelle, heftige scènes en de rustigere, emotionele stukken. Hierdoor blijf je geboeid lezen en raak je niet in een sleur, of juist uitgeput omdat alles zo snel gaat dat je het niet bij kunt houden.

Ook maken de personages, zoals we gewend zijn van Armentrout, een mooie groei door. De relaties tussen de personages worden duidelijker en verloopt natuurlijker dan in The Dark Elements. Daar vond ik sommige passages ietwat te snel, misschien zelfs afgeraffeld. Dit boek / deze serie voelt meer doordacht, misschien zelfs wat volwassener.

Wat tof is aan dit deel, is dat personages van The Dark Elements hun intrede doen en die leveren een passende toevoeging aan het verhaal. Langzaam vallen de stukjes op hun plek, en dit boek bereidt je dan ook helemaal voor op de grote finale: Grace and Glory. Ik kan niet wachten tot het 23 november is!

Liefs,
Kelly