Kelly 25 oktober 2021
Heeft Steenkoud, deel twee van de Dark Elements trilogie, de bekende deel-twee-dip? NOPE. Ook in dit deel gebeurt er weer van alles. Na elk hoofdstuk dacht ik, “nog eentje dan”, echter eindigde zowat elk hoofdstuk met een cliffhanger waardoor ik dus niet kon stoppen. Zo eentje is het dus.

PAS OP, KAN SPOILERS UIT DEEL 1 BEVATTEN.

Layla is Roth kwijt, en ze mist hem ontzettend. Gelukkig kan ze leunen op Zayne en haar vrienden (ook al weten haar vrienden natuurlijk niet wat er is gebeurt). Layla heeft gelukkig wel Bambi bij haar, dat stukje van Roth biedt Layla veel troost.

Layla probeert haar leven weer op te pakken, zo goed en zo kwaad mogelijk als het kan. Maar dan veranderen haar gaven plotseling, en weet Layla niet meer goed wie ze is en wat ze kan. Zijn haar krachten weg, ontwikkeld, veranderd? Als dan een onverwachte bezoeker voor de deur staat, met nog een veel onverwachte boodschap, staat de wereld van Layla op haar kop. Veranderd nu dan echt werkelijk alles?

Ik ga niet te veel in op de inhoud van dit boek, maar ik weet dat velen love triangels een dingetje vinden. Is deze aanwezig in dit boek? Jazeker. Op de voorgrond? Ja, en heftig. Maar, deze triangel is alles behalve oppervlakkig en ontzettend goed uitgewerkt. Dit is een love triangel die nuttig is, iets toevoegd aan het verhaal en voor diepgang zorgt.

Deze triangel zorgt ervoor dat Layla haar demonische kant verder gaat onderzoeken, ontdekken en misschien zelfs wel onder controle krijgt en kan gaan accepteren. Er is nog zo veel wat Layla niet weet, niet kent, en in dit boek ga je met Layla op zoektocht naar wie zij nu echt is. Gooi hier spanning, actie en knappe wachters en demonen bij en het feest is compleet.

Ook dit boek zorgt ervoor dat je alleen maar verder wilt lezen. De personages en onderlinge relaties krijgen meer diepgang, er is liefde, lust (passend bij het YA genre), actie en spanning. Het einde is weer een gigantische cliffhanger, dus ik ga nu verder lezen. Ik kan niet wachten op de finale.

Dus, de tussenstand? Als je deze trilogie nog niet hebt gelezen en je bent fan van de YA engelen/demonen verhalen: deze mag je absoluut niet overslaan! Samen met de Fallen serie van Lauren Kate (het eerste YA boek wat ik ooit “bewust” heb gelezen, waardoor ik verliefd werd op YA boeken én op engelen/demonen verhalen) staat deze toch stipt op de gedeelde eerste plaats voor mij.

Liefs,
Kelly