Een boek met een twist

Kelly 25 oktober 2021
Ken je dat, dat je aan een boek begint en eigenlijk wel al denkt te weten welke kant het op gaat? Of misschien zelfs hoe het gaat eindigen? Nou, dat had ik dus bij dit boek. Maar ik had het dus he-le-maal mis.

Je leest dit boek vanuit twee perspectieven; vanuit Tristan, uit het verleden en vanuit Lente, uit het heden. Dit is heel erg interessant, omdat je Tristan en zijn verhaal zo al vrij snel leert kennen en beide verhaallijnen naar elkaar toe werken. Hierdoor wilde ik dit boek in één keer uitlezen.

Tristan is een gebroken jongen met een heftig verleden. Hij heeft een traumatische jeugd gehad, maar komt uiteindelijk goed terecht. Helaas kan de liefde van zijn liefdevolle pleegouders zijn littekens niet doen verdwijnen.

Lente is een meisje, wie alles voor de wind ging. Tot die ene gebeurtenis. Haar wereld stortte ineens als een tsunami die alles vernietigend is: eerst heel langzaam, maar het is duidelijk dat hij gaat komen. En dan slaat de tsunami alles vernietigend toe.

Twee hele verschillende mensen, met twee verschillende levens, die op verschillende wijzen omgaan met hun rugzak en hun toekomst. Het is zowel boeiend als hartverscheurend om dit verhaal te lezen. Ik kon me heel erg inleven in de personages waardoor zij heel echt aanvoelen. Alsof ik een film aan het kijken was. Ik werd er helemaal ingezogen.

Het boek is een YA, ik zou het zelf meer op het randje van NA willen zetten. Er is een enkele seksscene, maar deze is niet lang of gedetailleerd. De personages zijn 17, 18 jaar en de thema’s die besproken worden in het boek zijn pittig. Daarnaast is dit boek ook erg “volwassen” geschreven.

Net als Kartonnen sterren vind ik nu ook Woorden zeggen niets een goed, heerlijk boek om te verslinden. Het is weer een fijne standalone voor de collectie van Hamley Books!

Liefs, Kelly

Meer recensies van Kelly