In de Spotlights

Kim Göttker 20 juni 2021
Kate Morrinson leidt een dubbelleven. Niemand weet dat de onopvallende studente ook het meisje achter de wereldberoemde popster Skyler is. En dat wil Kate graag zo houden. Maar aan het begin van het nieuwe schooljaar duikt er plotseling iemand op die haar leven wil ruïneren. De anonieme stalker dreigt haar dierbaren iets aan te doen, tenzij Kate een reeks van onheilspellende opdrachten uitvoert Moet Kate haar leven in de spotlights opgeven?

In de proloog wordt de toon van het boek gezet. Hierin wordt verteld over het leven van Kate en Skyler, maar het hint ook al naar wat Kate te wachten staat.

Eén van de leukste karakters uit het boek vond ik Cassie. De beste vriendin van Kate en ook één van de weinige die weet van haar dubbelleven. Naast Cassie heeft Kate nog een vriendengroep waar je ook vrij snel kennis meemaakt. Het is een gemengde vriendengroep wat ik persoonlijke een erg leuke toevoeging vind aan de Amerikaanse setting die is geschetst.

Aan het begin van het boek wordt het leven van Kate je duidelijker. Dit wordt heel uitgebreid omschreven. Er had naar mijn mening wel iets meer aan de verbeelding mogen worden overgelaten.
Ondanks de beschrijvende schrijfstijl weet Manon Visser wel de vaart in het verhaal te houden. Dit boek leest vanaf de eerste bladzijde heel fijn. Ik zat dan ook vanaf de proloog in het verhaal.
Wat het voor mij ook fijn lezen maakte, is de afwisseling in de tekst. De tekst wordt afgewisseld met berichten. Deze berichten zijn te lezen in een kadertje met een grijze achtergrond.

Na het lezen van de eerste paar hoofdstukken en de achterflap moest ik meteen denken aan Hannah Montana. Hoe verder ik in het boek kwam en hoe spannender het werd met de opdrachten, deed het me denken aan de Truth or Dance trilogie van Chinouk Thijssen. Mocht je beide leuk vinden dan is In de Spotlights zeker een aanrader voor je.

Meer recensies van Kim Göttker