Blinde wraak

Kim Göttker 29 november 2021
Blinde wraak is het derde uit de serie van Nina Verheij over rechercheur Emily. Mocht je de eerdere delen nog niet gelezen hebben, raad ik je aan eerst de voorgaande delen te lezen.

Het lijkt een doodnormale ochtend te worden voor de jonge rechercheur Emily Gagliardi, tot ze het lichaam van een vrouw op het dakje naast haar balkon vindt. De vrouw is prachtig neergelegd als Vrouwe Justitia, met een blinddoek, weegschaal en zwaard. Alleen heeft Emily geen idee wie ze is.

Moet de rechercheur het lichaam zien als een waarschuwing dat zij zelf de volgende is, of schuilt er een andere reden achter de aanwezigheid van de vrouw? Al snel ontdekt Emily en het team overeenkomsten met de misdaden van een seriemoordenaar uit de jaren negentig.

Net als in de voorgaande delen kijk je mee met Emily. Naast Emily leer je door de delen heen ook de mensen om haar heen steeds beter kennen. Een erg leuke toevoeging in dit deel is Noodles, haar katertje. Naast Noodles komen Anne, Lucas, Lena, Paul en ook Matthijs voor in dit laatste deel. Ook hen leer je steeds beter kennen en sommige ook meer waarderen.

Wat ik zelf erg fijn vond om weer in het verhaal te komen waren de korte terugblikken uit het eerste en tweede deel over Emily. Hierdoor kwam alles weer terug en zat ik meteen weer in het verhaal.

Dit derde deel vond ik enorm spannend. Vanaf het eerste moment zat ik in het verhaal en was ik benieuwd hoe het met de onbekende vrouw op het balkon van Emily zit. Wat ik leuk vind aan de verhalen over Emily is dat je met haar mee denkt en ook langzaam achter steeds meer puzzelstukjes komt.

Ondanks dat ik bij dit deel vrij snel de dader doorhad, kon ik niet stoppen met lezen. Telkens kwamen er ook weer onverwachte wendingen voor, waardoor ik ook ging twijfelen of mijn dader toch wel de uiteindelijke dader bleek.

Dit is het laatste deel in de trilogie over rechercheur Emily. Dat is iets wat ik echt ontzettend jammer vind, want dit zijn boeken die ik graag lees en vol spanning op het nieuwe deel kon wachten. Stiekem hoop ik dat Nina Verheij een langere serie zal schrijven over Emily en al andere personages.
Houd je van thrillers en heb je deze trilogie nog niet gelezen, dan raad ik deze zeker aan.

Meer recensies van Kim Göttker