Geheugenspel

Kim Göttker 25 januari 2021
Emily kennen we al uit het eerste deel, fatale keuzes. In dit deel is Emily afgestudeerd en aan het werk als rechercheur in het team waarin zij stage heeft gelopen. In één van de zaken wordt ze teruggebracht naar haar eigen jeugd. Ze herkent de situatie en ze herkent zichzelf in het jonge meisje dat net haar vader is verloren. Mede hierdoor besluit ze zelf de zaak van haar vader weer op te pakken.

Je kunt geheugenspel lezen zonder dat je fatale keuzes hebt gelezen. Wel komen er momenten in voor waarbij even wordt teruggepakt naar fatale keuzes. Voor mij werd mijn geheugen elke keer opgefrist bij het lezen van deze momenten. Heb je fatale keuzes niet gelezen, dan omvatten deze momenten voldoende beschrijving om het verhaal te begrijpen.

Je leeft in dit verhaal mee met Emily. Het onderzoek wat zij voert, neemt je als lezer echt mee. Doordat Emily met mensen in gesprek gaat en nieuwe dingen ontdekt, kom je als lezer ook op een nieuw spoor. Daardoor kom je op ongeveer hetzelfde moment als Emily achter de dader.

Ik vind de schrijfstijl van Nina Verheij heel prettig. Het is een fijne combinatie van dialogen en beschrijvingen. Het eerste deel heb ik geluisterd en ook dan blijft het heel spannend. Vaak verlies ik bij een luisterboek mijn aandacht, maar bij Fatale keuzes weet ik nog precies wat er allemaal gebeurde.

Geheugenspel raad ik zeker aan. Ik kijk dan ook zeker uit naar meer boeken van Nina Verheij.

Meer recensies van Kim Göttker