Welkom thuis in Love Heart Lane - Christie Barlow

Kimberly 21 april 2022

Toen uitgeverij Ls Amsterdam met de aankondiging van dit boek kwam, wist ik dat ik deze zou willen lezen. Alleen de cover is al prachtig, maar ook de flaptekst schreeuwt feelgood. Ben je benieuwd wat ik van dit verhaal vond? Lees dan hieronder verder.

Dit verhaal is eentje waar ik lange tijd naar uit heb gekeken. Deze cover is zo prachtig en past zo goed in het feelgood genre dat het verhaal eigenlijk alleen maar kan tegenvallen. Gelukkig was dit echt totaal niet het geval. Juist het tegenovergestelde, het verhaal was echt op en top feelgood. Qua setting doet dit verhaal mij heel erg denken aan de voor mij feelgoodkoningin, Jenny Colgan. En met Jenny Colgan zit je ook altijd goed!
Het verhaal is geschreven vanuit een alwetend perspectief. Je leert niet alleen de hoofdpersonen kennen, maar vrijwel het hele dorp. In sommige verhalen vind ik dit onduidelijk of verwarrend, maar dat was hier totaal niet het geval. Ik voelde me echt verbonden met de dorpsbewoners en kreeg tijdens het lezen regelmatig een lach op mijn gezicht.
Het verhaal is niet alleen maar 'happy life'. Er is in het verhaal ook ruimte voor serieuzere onderwerpen, wat maakt dat het verhaal toch realistisch blijft. Het is in dit verhaal zeker duidelijk dat je niet alles in het leven zelf kunt bepalen en dat is Felicity maar al te duidelijk.
Het verhaal las ontzettend vlot. Door sommige spannende stukjes werd het zelfs even onmogelijk om dit verhaal aan de kant te leggen. 'Welkom thuis in Love Heart Lane' is een geweldige feelgood die ik iedereen aan zou raden!

‘'Welkom thuis in Love Heart Lane' is een geweldige feelgood die ik iedereen aan zou raden!’ - ⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van Kimberly