Een gemiddelde thriller

Kimberly R. 01 juli 2019 Hebban Team
Twee lichamen worden gevonden onder het ijskoude water van de jachthaven van Groward Bay, vastgeketend aan de uitsteeksels van een gigantische vorklift. De lichamen blijken van een rechter en een Jane Doe te zijn. Een videoband van de beveiligingscamera in de jachthaven wijst naar Merlin Finn, een meedogenloze bendeleider met een neiging tot vasten en S & M die kortgeleden uit de gevangenis was gebroken.

Geneva Chase is een verslaggeefster met goede connecties bij de politie. En als een van de eersten op het toneel, onderzoekt ze de pillenmolens, scheve dokters en een massale witwasregeling in een poging de vermoorde vrouw te identificeren en de moordenaar te vinden. Gedurende het onderzoek merkt ze dat ze samen moet werken met een ontslagen New Yorkse politieagent en een groot aantal andere onwaarschijnlijke personages die banden hebben met de criminele onderwereld.

Genève is de moordenaar op het spoor, maar wanneer ze wordt gekidnapt en overgeleverd aan de genade van de criminelen die ze hoopte te stoppen, lijkt het erop dat haar kans om de duisternis te ontdekken die door haar geboorteplaats is gesijpeld voor eeuwig verloren kan gaan.

Wat vond ik er van?
Ondanks dat ik nog niet eerder een boek van deze schrijver, en dus ook niet in deze serie, heb gelezen was het geen moeilijk verhaal om te volgen. Er zijn wat verwijzingen naar eerdere gebeurtenissen, maar niets wat er voor zorgt dat je dit verhaal niet op zichzelf kan lezen.

De schrijfstijl is aangenaam en was ook erg makkelijk om te lezen. Misschien zelfs iets te makkelijk. Voor mij was er weinig uitdaging in de schrijfstijl en af en toe had het allemaal wel iets uitgebreider gemogen.

Hoofdpersonage Genie wordt goed neergezet, al gaat het haar allemaal wel net iets te makkelijk af. Haar alcoholisme vind ik persoonlijk erg denegerend neergezet. Alsof verslavingen allemaal niet zo erg zijn en zolang je maar functioneert het wel goed komt.

Het was geen slecht boek, en zeker ook vermakelijk als tussendoor verhaal. Maar ik denk niet dat ik snel nog een boek van deze schrijver op zal pakken.

Meer recensies van Kimberly R.