Net te kort

Kimberly R. 19 juli 2019 Hebban Team
Zelf was ik nog niet bekend met de boeken van Mirjam Hildebrand. De omschrijving van Gruwelijk spel klonk wel echt helemaal geweldig. Een spannend verhaal wat zich deels afspeelt in een doodskist. Wat wil je nog meer?
De schrijfstijl van Mirjam Hildebrand is zeer aangenaam. Het leest ontzettend makkelijk weg en je vliegt er echt doorheen. De woorden zijn niet al te moeilijk en de omschrijvingen zijn goed genoeg om je er in ieder geval een beeld bij te kunnen vormen.

De lengte van het verhaal laat alleen helaas een hoop te wensen over. Doordat het zo’n kort verhaal is met de nog geen 100 pagina’s mis je wat diepgang in het verhaal, maar vooral in de personages. Wat zonde is, want dit verhaal had zeker met een extra 200 pagina’s gewoon een ontzettend goed boek kunnen zijn. De personages blijven heel oppervlakkig, je krijgt de tijd niet om een band met ze te vormen. Dat zorgt ervoor dat het ook niet echt een impact heeft wanneer er iets naars gebeurt met een van de personages. Ook de ontknoping had iets beter uitgewerkt kunnen worden. Een paar extra pagina’s uitleg over de aanloop naar de ontknoping en je zit echt op het puntje van je stoel, want zoals gezegd, Hildebrand weet wel wat een verhaal spannend maakt.

Al met al was het zeker geen verspilde tijd en de schrijfstijl heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar haar andere boeken. Maar net iets meer opbouw en uitwerking had dit boek een echte topper gemaakt.

Meer recensies van Kimberly R.