Heel graag gelezen

Kristel 05 januari 2020
Op 20 december 2019 organiseerde uitgeverij Ambo/Anthos wel een heel speciale en leuke actie. Je kon 29 seconden gratis downloaden op drie verschillende tijdstippen gedurende, jawel :29 seconden. Ruim voldoende tijd voor mij want ik zat er volledig klaar voor, en het is me ook van de eerste keer gelukt, waarvoor dank. Door de feestdagen er tussen, heeft het boek even moeten wachten, maar ondertussen is het gelezen.
AUTEUR:
T.M.Logan woont in Nottinghamschire en heeft als journalist voor de Daily mail gewerkt. Zijn boeken worden in meer dan 15 landen gepubliceerd. 29 seconden is zijn tweede thriller, zijn debuut Leugens in 2018 was onmiddellijk een schot in de roos, er zijn meer dan 350.000 stuks van verkocht.
SAMENVATTING:
“Het was echt een éénmalige deal, een éénmalig aanbod. Een deal die haar leven misschien zou veranderen. Een deal die het leven van iemand anders beslist zou veranderen. Het was een deal met de duivel.”
Sarah werkt als professor aan de universiteit, echter nog niet vast benoemd, maar hoopt dat dit niet lang meer zal uitblijven. Bovenaan de ladder die mee over de benoemingen gaat staat bulletproof professor Alan Hawthorne. Een bijnaam die hij gekregen heeft omdat hij zich letterlijk alles kan permitteren zonder daar de gevolgen van te moeten dragen. Als aantrekkelijke jonge vrouw ben je een prooi in zijn nabijheid. Hij gebruikt zijn macht om te intimideren, en te manipuleren. Sarah voelt dat ze meer en meer in het nauwe wordt gedreven door Alan, en weet zelf geen raad meer.
Wanneer ze op een dag een kind helpt op straat, krijgt ze de kans om van de bulletproof professor verlost te geraken. Het zou slechts 29 seconden duren.
MENING:
Het boek wordt vanuit één personage geschreven, Sarah, en leest daardoor bijzonder vlot weg. Neem daar de korte hoofdstukken bij en de spanning die stelsel matig wordt opgebouwd en het wordt een boek dat je in één ruk kan en wilt uitlezen. Je leert Sarah heel goed kennen en voelt haar paniek en onzekerheid mee groeien, waardoor je het boek moeilijk kan wegleggen. Het haalt een complex en beladen thema aan nl. seksuele intimidatie, en ook het feit dat vrouwen zich in bepaalde beroepen zich dubbel zo hard moeten bewijzen dan een man. Door dit alles vind ik dit boek echt iets uniek hebben, wat ik enkel heel raar vond was dat er op de vreemdste plaatsen hoofdstukken begonnen en eindigden.
****
Met dank aan Ambo/Anthos