De hel is dichterbij dan je denkt.

Kristel 08 september 2019

AUTEUR:
Eric Persoons 1965
Schrijven is al heel zijn leven een passie. Dat blijkt uit al zijn uitdagingen, voor Nevelhel was Kaakslag zijn eerste thriller in 2016. Buiten suspense schrijft en registreert hij ook toneelstukken. En zeker niet te vergeten heeft hij reeds samen met jeugdige schrijvertjes spannende jeugdromans uitgebracht. Een experiment dat is uitgegroeid tot een mooi succes en waaruit Attractopia, Refugia en Pericula zijn ontstaan.
PSYCHOLOHISCHE THRILLER:
Alex staat zoals alle dagen te wachten op de trein na zijn werk, wanneer hij een schimmig gedaante opmerkt. Een man waarvan zijn gezicht onzichtbaar is onder de kap van zijn sweater. Hoe ontpopt deze situatie zich tot 3 hoofdpersonen, een suïcidant een moordenaar en een aantrekkelijke psychiater. Een ritje recht naar de hel!
MIJN MENING:
Voor mij was Nevelhel een eerste kennismaking met Eric Persoons. Een boek dat net iets anders begint, namelijk met een zelfmoordpoging. Een verhaal dat vlot is geschreven met de nodige geladenheid en korte hoofdstukken, maakt dat ik het graag en snel heb gelezen. Hier en daar heb ik me wel enkele vraagtekens gezet bij de geloofwaardigheid, maar dit heeft mij nooit de suspense van het lezen ontnomen. Kaakslag heb ik ondertussen op mijn “wil ik lezen” lijstje gezet, en ook de jeugdboeken maken me nieuwsgierig.
RAAD IK DIT BOEK AAN?
Jazeker, een psychologische thriller met een mystiek kantje.

Met dank aan ThriLLzone en uitgeverij Kramat voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van Kristel