focus en recht op je doel af

KvdRuit 08 juli 2020
Op de kaft zie je vrouw met een vastberaden uitstraling, gekleed in onberispelijk wit met een moderne korte coupe. Hoewel ze grijs haar heeft, is Maye Musk zéker geen senior die wegkwijnt achter de geraniums.
Gezien haar internationale succesvolle loopbaan verwachtte ik een boek, geschreven in Amerikaans stijl met veel glamour en alles groots uitgemeten. Het blijkt echter een vlot autobiografisch boek dat is geschreven door een moderne senior met oog voor de realiteit; als je wat wilt bereiken en succes wilt hebben in het leven, dan moet je zelf een goed plan maken en de juiste stappen zetten. Geluk en voorspoed kwamen haar zeker niet aanwaaien, ze heeft zichzelf zichtbaar gemaakt. Maye Musk heeft haar succes naar het hoogste niveau gebracht met inzet en overtuigingskracht.
Haar hardwerkende ouders waren haar voorbeeld. Ze bouwden vanaf de grond een goed bestaan op. Ook zorgden ze ervoor, dat hun kinderen een goede opleiding konden volgen, reisden met hun kinderen de wereld over. Maye werd daardoor gevormd tot de gelukkige en succesvolle persoon die ze nu is.
Het is een boek over positieve psychologie, single moederschap, management, een gezonde leefstijl en uiterlijke verzorging; alles inéén. Ik vind het bewonderingswaardig hoe Maye Musk zich met haar doorzettingsvermogen, discipline en focus staande heeft gehouden, samen met haar kinderen, door alle stormen in haar leven. Haar positieve instelling heeft haar zeker door haar zakelijke tegenslagen heen geholpen. Maye Musk zat nooit bij de pakken neer en ging door of begon opnieuw. Ze is nog steeds werkzaam als topmodel en diëtiste en is ze nog niet van plan om met pensioen te gaan. Simpelweg omdat ze zich gelukkig voelt in haar werk.
Omdat het boek zo toegankelijk is geschreven, kan ik het alle vrouwen aanraden om te lezen. Voor mannen vind ik het wat minder geschikt. Als ik het een cijfer zou moeten geven, dan kreeg dit boek een dikke 8.

Meer recensies van KvdRuit