“For the ones who dream of stranger worlds.”

LauLauBooks 14 juli 2020
Ik heb al zo vaak gehoord van V. E. Schwab. Ik heb alleen nog nooit een boek van haar gelezen, tot nu toe. Nu snap ik helemaal waarom lezers zoveel praten over haar en haar boeken. Want wat een boek was dit.

Het is alweer een tijd geleden dat ik een echt fantasy boek heb gelezen, dit was precies wat ik nodig had. Dit boek is echt zo ontzettend gaaf, anders dan alle fantasy die ik ooit gelezen heb. De magie en de wereld zijn origineel en passen perfect bij elkaar. Ik heb een soft spot voor Londen, en dit hele boek speelt zich af in Londen, wat ik helemaal geweldig vind. Er is ook niet 1 Londen, maar 4 Londens, ook al praat je erover 1 niet, maar daar wil je wel graag meer over weten.

De personages zijn ook leuk om over te lezen. Vooral Lila. Ze is stoer en ongeremd, maar heeft het hart op de juiste plaats zitten, ook geeft ze nooit op. En Kell, zijn jas is zo gaaf, en het gevecht wat hij met zichzelf voert is zo herkenbaar.

Ook heb ik nog nooit eerder schurken meegemaakt als Astrid en Athos. Ze fascineren me. Ze maken samen met de zwarte magie het boek ook een stuk duisterder dan ik had verwacht.

Wat ik wel nog moet zeggen is dat je even door het begin heen moet. Het begin kan een beetje onduidelijk zijn. Ik moest sommige zinnen herlezen om er wat van te snappen. Er komt ook nogal wat op je af met de wisseling van de werelden en de magische termen.

Ook had ik geen idee waar dit verhaal heen zou gaan, ook al was ik daardoor wel erg nieuwsgierig. Het is echt de moeite waard om verder te lezen. Ik wil echt zo graag aan het tweede deel beginnen.

Meer recensies van LauLauBooks