“I’m gonna fight for you, until your heart stops beating.”

LauLauBooks 28 december 2021
Team Edward of Team Jacob?

Deze vraag brengt me echt zo terug naar mijn tienerjaar toen ik echt nog fan was van Twilight. Daarom vind ik het ook zo leuk om deze boeken na zoveel jaar weer te lezen samen met een vriendin. Het is echt nostalgisch en grappig. Mijn reread heeft niks verandert aan mijn team keuze. Ik ben en blijf Team Jacob.

Toen ik deze boeken voor het eerst las als tiener vond ik het zo romantisch, maar nu kijk ik daar heel anders na. Er zijn nog wel een paar zwijmel momenten, maar het is geen relatie, waar graag deel van zou willen zijn. Edward is nogal controlling met een hoofdletter c. Bella is naïef, meegaand en nogal geobsedeerd door Edward. Toch zijn er wel momenten dat ik mezelf in Bella herken. Het overdenken en niemand willen kwetsen. Maar Jake blijft mijn favoriet. Zijn reacties zijn zo menselijk en houden het boek leuk.

Want ik ben er echt achter dat je alleen door dit boek heen komt met de juiste mindset. Als je die niet hebt, dan ga je dit boek alleen maar belachelijk vinden en je er aan irriteren. Met de juiste mindset wordt het gewoon vermakelijk en zorgt het voor veel gelach. Dit boek is dan ook heel leuk voor een buddy read. Het zorgt voor heel wat grappig gesprekken.

Ik vind het wel jammer dat je maar heel weinig ziet van de wereld. Ik had graag meer gezien van de wolvenroedel en de andere personages. Ik zou echt zo graag een boek over Alice willen lezen of Rosalie. De enige die je in dit boek echt leert kennen is Bella. Edward en Jake leer je ook kennen, maar wel alleen vanuit Bella’s oogpunt.

Eigenlijk bestaat dit boek ook vooral uit de gedachten van Bella. Verder gebeurt er eigenlijk vrij weinig. Het grote conflict op het einde, waar je het hele boek naar toe werkt, is ook maar een heel klein gedeelte van het boek. Toen ik dit als tiener las, voelde dat echt veel langer en dreigender ook. Nu stelt het maar weinig meer voor.

Meer recensies van LauLauBooks