Een ongemakkelijk onderwerp

Laura 10 december 2023
De club van echte lezers stuurde me dit boek om te recenseren. Helaas zijn mijn verwachtingen - of misschien hoop over dit boek - niet uitgekomen. Het boek is een reeks interviews die al eerder gepubliceerd zijn in de Volkskrant en een afsluitende epiloog waarin de auteur zijn visie omschrijft en stukken uit de interviews citeert. Ergens hoopte ik op meer diepgang. Van een onderwerp als de dood en sterfelijkheid onder ogen zien, had ik dat wel verwacht, maar de dood en je eigen sterfelijkheid blijken vooral een bijna alledaags onderdeel van het leven te zijn. Het boek laat wel goed zien dat de geïnterviewden allemaal op hun eigen manier kijken en bezig zijn geweest met hun angst en /of relatie tot de dood. Ik ervaarde wel het ongemakkelijke dat ook vaak wordt genoemd. De dood is een beladen onderwerp en dat voelde ik als lezer ook.

Meer recensies van Laura