Weldoordacht, bijzonder en literair!

Laura 23 oktober 2022
In één zin is dit een erg bijzonder boek dat ontzettend goed in elkaar zit. Weldoordacht is een woord dat in me opkwam tijdens het lezen. Andere woorden zijn bijzonder, vlot geschreven, tragisch en literair. De auteur wist precies wat hij aan het doen was, geen enkel woord dat niet op de perfecte plek staat. De keuzes in schrijfstijl dragen bij aan het verhaal. Van een deel zonder dialoog, naar verschillende vertellers. Alles klopt en is zorgvuldig in elkaar gezet en op elkaar afgesteld. De verschillende delen komen uiteindelijk als vanzelf samen. Bij vlagen dacht ik een thriller aan het lezen te zijn door de spanningsopbouw en het achterhouden van informatie. Bijzondere zinnen en krachtige inzichten. Dit is een boek dat je op meerdere manieren verrast en daarmee een genoegen om te lezen! Ik dank Uitgeverij Atlas/De Club van Echte Lezers voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Laura