Mooie zinnen, vreemde inhoud

Laura 14 augustus 2022
Het verhaal begint heel sterk. De eerste pagina’s tekenen heel duidelijk een beeld. Painting a picture with words is hier zeker van toepassing. Helaas daalde verderop in het verhaal mijn enthousiasme. Ergens is het misschien zelfs wel een standaard verhaal. Een verhaal over de impact en levenslessen van de auteur, maar daarmee niet per se super interessant voor het brede publiek. Het sterkste aan dit verhaal vind ik dat het goed laat zien hoe dun de lijn is tussen succes en onderuit gaan. De recensies op de achterflap beschrijven humor, ik heb er weinig van gezien. Het verhaal heeft veel tijdsprongen die bij vlagen verwarrend kunnen zijn. Wel is de opbouw goed en zitten er veel kunstige en artistieke zinnen in. Misschien had ik ook nog meer zelfreflectie verwacht. Al met al vind ik het lastig om dit boek te beoordelen, dus ik geef het een voorzichtige drie sterren. Ik dank de Club van Echte Lezers van Atlas Contact voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Laura