Grote teleurstelling

Laura19907 14 januari 2020
Tekla Berg, een befaamde arts met een fotografisch geheugen en een amfetamine verslaving werkt op de SEH. Als ze ter plaatse moet bij een explosie redt ze een zwaarverbrande man, die verdacht wordt van deze aanslag. Ze denkt dat het misschien weleens haar broer kan zijn...
Als de politie op de zaak komt, omdat het misschien wel een maffia zaak is, bevindt Tekla midden tussen de verschillende instanties. En of dat nu zo fijn is?

Scandinavisch en een thriller. Ook nog groots aangeprezen, dus een boek wat gelezen moet worden.
Het boek begint ook goed, er zit meteen actief in het verhaal en je hoeft niet ellenlang te wachten tot dat de daad, wat op de achterflap staat, plaats vindt.
Vervolgens leer je kennis maken met verschillende verhaallijnen waaronder natuurlijk Tekla's verhaal.
Naar mijn mening te veel lijntjes.
Het boek zakt hierdoor qua spanning als een plumpudding in elkaar.
Als er ook nog details bij komen die niks aan het boek toevoegen zakt het verhaal meer en meer in.
De genre thriller voldoet ook niet naar mijn mening, meer een roman met hier en daar een vleug spanning.
Plot is vervolgens ook nog vrij vlak en een tikkeltje voorspelbaar.
Helaas, helaas maar geen boek die mij past.

De 2 sterren zijn voor het verhaal van Tekla want haar ziekenhuisleven plus de taal hier van was er interessant en voor de goede ( maar toch wat later blijkt valse) start.

Meer recensies van Laura19907