13 in een dozijn

Laura19907 19 juli 2019
Facade gaat over Iris. Zij is gescheiden en woont sinds kort met haar zoon Levi apart.
Aangezien Levi op vakantie gaat, is Iris alleen. En laat haar moeder net in Portugal wonen en heel graag willen dat Toet ( de auto van Iris moeder) naar haar toegebracht wordt. Dus Iris trekt haar stoute schoenen aan ( want inderdaad heeft ze nooit buiten Nederland gereden) en brengt deze auto.
Na een tankbeurt let ze niet op en rijdt een jongeman aan. Deze jongeman is heel toevallig die leuke kerel, Mischa,van de sportschool en gaat werken aan de Spaanse kust. Iris gaat toch die kant op en neemt hem mee. Maar is Mischa wel, wie hij zegt dat hij is?

Ik moet toegeven dat ik geen liefhebber ben van Nederlandse auteurs.
Deze samenvatting ( nu in eigen woorden) sprak mij wel aan en na een lange wachttijd lag hij eindelijk klaar bij de bibliotheek.
Voordeel van het boek is dat het vlot wegleest, mede door de schrijfstijl en korte hoofdstukken.
Goed geslaagd vond ik ook de cursief gedrukte stukken tussendoor, leuk om de gedachte te lezen van de 'dader'.

Minder goed vind ik, dat het nergens nagelbijtend spannend wordt (het is toch een literaire thriller) en het boek wat voortkabbeld. Goed genoeg om door te lezen, maar een literaire hoogstandje wordt het niet.
Plot is ook niet bijster bijzonder en naar mijn mening ook een beetje standaard.
3 sterren voor dit boek omdat het een dertien in een dozijn boek is.

Meer recensies van Laura19907