Geen meesterwerk

Laura19907 02 november 2019
Alexander, de zoon van journalist Viljar, wordt na een feest wakker naast Emilie. Alleen Emilie is dood. Alex slaat op vlucht zodra alles zijn kant op wijst, dat hij de moordenaar is. Lotte Skeisvoll, rechercheur en goede vriendin van Viljar, gaat samen op onderzoek uit om de onschuld te bewijzen van Alex.

Het boek begint snel met de dode Emilie. Maar al heel gauw komen er zo veel personages bij, het was een druk feest, dat je de draad al snel weer kwijt rijkt. Er worden andere lijntjes open gezet, met wederom veel personages.
Het blijft wel vrij spannend, want Alexander slaat op de vlucht, iets overdreven, maar wel erg leuk om te lezen.
Daarna kabbelt het een beetje voort. Alexander zegt ja maar ik heb het niet gedaan. Waarop andere hun twijfel uiten, waar weer woedende scènes van Alexander onstaan.
Geen echte spanning maar goed genoeg om weer door te lezen.
Vervolgens heb je het verhaal van anti moslims. Prima, maar echt een toevoeging wordt het niet, want dit lijntje wordt maar erg dunnetjes uitgewerkt.
Later in het boek, als alles richting de dader wijst, wordt het boek wel goed en niet om weg te leggen. Plot is goed opgebouwd, richting een onverwacht einde.

Dit deel is niet zo goed als het meesterwerk, maar een vervolg met een voldoende. Alle plussen en minnen brengt het boek op 3 sterren

Meer recensies van Laura19907