Ontroerend debuut, met een belangrijke boodschap!

Laura19907 19 november 2019
Ava Lee heeft eigenlijk alles. Lieve ouders en goede vriendin Sara, die ook nog haar nichtje is. Tot er brand uitbreekt... Ze verliest haar ouders en Sara. Ava overleeft de brand, alleen ze is zo ernstig verbrand dat ze ook haar oude uiterlijk niet meer heeft.
Een jaar na dit verschrikkelijk ongeluk, moet Ava weer naar school.
Ze ziet hier erg tegen op. Want ze is toch een monster. En dan ontmoet ze Piper, een lotgenote, maar ook zij heeft zo haar littekens.

Het verhaal begint meteen al ontroerend. Eigenlijk heb je meteen al je zakdoekjes nodig, en voel je dat er heel veel emotie in het verhaal gaat komen.
Verder heeft het verhaal heel veel in zich. Dapperheid, oneerlijkheid,dommigheid, trots, verdriet, vriendschap, liefde,humor maar boven al vechtlust.

Ava is echt een vechter. Maar onder haar littekens een prachtpersoon. Ze staat voor iederen klaar en weet wanneer je haar nodig hebt.

Piper is lekker humoristisch, sarcastisch, maar ook heel eerlijk. Ze trekt Ava uit haar schulp en dat heeft Ava net nodig om haar leven weer op te pakken.

Asad vind ik echt een lieverd. Meteen laat hij zien dat hij Ava niet verafschuwt door haar uiterlijk. Staat altijd voor beide dames klaar en is een top toevoeging aan Piper en Ava.

Een hele mooi vriendengroep, die elkaar zo perfect aanvullen en ondanks bepaalde gebeurtenissen, elkaar niet afvallen. Wederom erg ontroerend.

Ik ben zeer verrast door dit mooi geschreven boek.
Het boek heeft 2 'minnetjes' halverwege het boek wordt het iets langdradig en heel af en toe vond ik de humor er te dik boven op liggen, vooral in het begin van het boek.
Maar dat haalt het zeker het boek niet onderuit. Puur omdat Erin Stewart ons iets belangrijks leert: Oordeel niet te snel over iemand en kijk verder dan alleen het uiterlijk.
Dit boek zou verplichte kost moet worden op elke middelbare school, want zelfs als volwassene leer je van dit boek.
Verder zou dit een prachtboek zijn om te verfilmen of nog beter...een musical

Ondanks de 2 kleine minnetjes, toch 5 sterren!

Meer recensies van Laura19907