Spannend, maar niet zo goed als het 1e boek

Laura19907 01 maart 2019
De Poolse politie krijgt 3 raadselachtige brieven toegestuurd van, wat mogelijk, slachtoffers kunnen zijn van wrede handelingen op vrouwen.
Aangezien ze in het Duits geschreven zijn komen ze bij profiler Emma oo het bureau. Zijn deze brieven verzinsels van een paar grappenmakers of zijn ze dan toch echt?

Na de Negendoder kon ik niet eachten op en vervolg van profiler Emma.
Het is natuurlijk moeilijk als schrijver een goed eerst boek te overtreffen.
En is dat gelukt?
Niet naar mijn mening, boek kont traag op gang, waar bij de negendoder je om de oren wordt geslagen met moord en gruwelijke details, is dat hier het geval met getouwtrek tussen de Poolse en Berlijnse politie.
Niet echt spannend, maar omdat er toch onderhuidse spanning is, lees je toch door.
De personages is het boek, zijn hetzelfde als in het eerste boek, dus ij zou aanraden om dit deel toch eerst te lezen. Ook ivm met de af en toe verwezen details uit Emma's verleden.
Pas als Emma een professor ontmoet die, een soort van, genie is op het gebied van vrouwen komt het verhaal op gang en als de zaak eenmaal echt bij de Berlijnse politie ligt komt de vaart erin.
Ik wilde toen alleen nog maar het boek uitlezen.
Plot was wel weer erg goed en had graag meer van dit soort perikelen gelezen in de rest van het boek.
Minpuntje was dan weer, de dader, niet geheel onverwacht.

Kort samenvattend, langzame start, in het midden komt de vaart en spanning erin, waarna een goed plot volgt.
In mijn ogen kost de start en de dader een ster, dus 3 sterren voor dit boek

Meer recensies van Laura19907