Onder gemiddeld

Laura19907 27 oktober 2019
Libby gaat met haar zoon Ethan op vakantie. Het hotel waar ze zijn, is heerlijk luxe en de andere gasten zijn erg aardig. Na een avondje gezelligheid stapt Ethan alleen in de lift en drukt op de knopjes. De liftdeur sluit en Ethan is alleen in de lift.
Libby rent zo hard als ze kan, via de trap, naar de verdieping waar de lift bleef stilstaan, maar Ethan is verdwenen...
Tijdens de zoektocht blijkt ook nog iemand anders Ethan te zoeken, en ook Libby's verleden kan niet langer verborgen blijven.

Dit boek klinkt als een thriller en na het 1e hoofdstuk dacht ik het ook. Het begint erg goed en je wil eigenlijk verder lezen, maar als snel had ik al irritatie naar Libby.
Erg onzeker: van ik hoor hier niet in thuis, ik zie er totaal niet uit, hoe moet ik dit regelen, hoe gaat dit. Prima in een boek waar de hoofdpersonage 14 is, maar geen volwassen vrouw.
Verder gaat de tijd er snel in het begin: Zo wordt het tripje geboekt wat nog een half jaar duurt, drie regels verder is het al zover.
Boek heeft verder erg cliché taal, wat mij aan echt aan Amerika doet denken. Ethan wordt constant: Schatje en liefje genoemd en een zin dacht het is net of ik een flutroman lees: Zijn zachte gesnurk klonk als kattengespin

Oké nu dan toch ook echt wat pluspunten: De cover is prachtig gekleurd en erg mysterieus. Het boek is bij vlagen spannend, spannend genoeg om het uit te lezen.
Want waarom wil zij Ethan?
Het boek verspringt ook in tijd, waar ik altijd een voorstander van ben, om zo dus het verleden van iemand of iets te leren kennen.
De korte hoofdstukken wat lekker weg leest.
Het plot wat niet onverwacht is maar wel goed opgebouwd is.

Het boek is uiteindelijk niet helemaal mijn boek, maar heb mij wel prima vermaakt met het boek, maar een topthriller? Nee. Het boek krijgt van mij 2 sterren, ook omdat het boek elementen bevat wat al standaard is, in dit genre.

Meer recensies van Laura19907