Geen reeks voor mij

Laura19907 03 oktober 2020
Een moord op een festival. Midden in de menigte wordt een man vermoordt. Zijn buik is finaal open gesneden en niemand heeft echt wat gezien.
Een vrouw vermoordt met haar eigen sjaal. Gedumpt in een container en maar 'gewoon' een schoollerares.
De zaak is niet eenvoudig, tot dat ze er achter komen dat er teksten in de stad zijn, die geschreven zijn voor dat er moorden gepleegd worden.

De eerste Helen Fields vond ik middelmatig, maar omdat een debuut niet altijd het beste is dit boek ook nog een kans gegeven, maar ook dit is wederom mijn boek niet.
Iets in de schrijfwijze van Fields irriteert me. Misschien de eenvoud? Ik heb het gevoel soms dat ik een jeugdboek lees. Verder is dit verhaal veel te veel van de hak op de tak.
De gebeurtenissen worden niet uitgediept en blijf je als lezer met vraag tekens zitten.
Plot is een die ik al van meerdere boeken ken en vond hem dus voorspelbaar.
Deze gehypte reeks is dus echt niks voor mij en deel 3?
Die laat ik lekker liggen.

2 sterren voor dit boek

Meer recensies van Laura19907