Net niet voor mij

Laura19907 16 november 2019
Vanuit elke invalshoek wordt het verhaal van een getuige verteld. Een NSB zoon, Joodse mensen, soldaten in het Nederlandse leger en mensen die leven in Nederlands Indie.

Het boek is opgedeeld in de oorlogsjaren en 2 hoofdstukken vooraf en een hoofdstuk achteraf.
Elk hoofdstuk bevat weer een verhaal van verschillende ooggetuigen.
Zelf had ik liever gezien dat het boek was opgedeeld in of per getuige. Of per getuigegroep ( hoofdstuk voor alle getuige in Nederlands Indie bijv) Doordat het steeds versprong van getuige naar getuige en ook nog elke keer weer een andere plaats, raakte ik verschillende keren de draad kwijt. Ook kregen de getuigen voor mij niet echt een gezicht.

Verder vond ik ook niet alles even interessant, zoals de hoofdstukken vooraf, wat veel politieke dingen bevat of uit het Nederlands leger.

Insteek van het boek vind ik wel goed, en sommige getuigen verhalen ook, maar dit oorlogsboek was het net niet voor mij.
Wel 3 sterren voor de insteek en ook de wel interessante verhalen

Meer recensies van Laura19907