Een kreet om hulp

leentje4trixie 20 maart 2023
Een lege plek gaat over Birgit Zilver , zij is fertiliteitsarts en helpt toekomstige ouders die niet op de normale manier zwanger kunnen worden.
Alhoewel ze privéé en werk gescheiden houd stemt ze toch toe haar ex Sander en zijn vriendin Annabel te helpen met hun kinderwens.
Birgit raakt de controle over haar leven kwijt als ze te maken krijgt met aanhoudende bedreigingen.

Ik zat meteen in het verhaal.
De proloog laat meteen zien hoe het dreigt af te lopen.
Worden we hier op een verkeerd been gezet?

Zeer aangename schrijfstijl.De spanning zit er meteen in en je wil alleen maar verder lezen.
De hoofstukken zijn niet telang en door middel van flashbacks krijg je inzicht naar zaken /gebeurtenissen uit het verleden.
Heel aangenaam is te lezen hoe de personages worden neergezet en je ze stuk voor stuk beter leert kennen en begrijpen.
Zo is Birgit zakelijk een kille berekende vrouw die precies alleen maar aan centen denkt en geen emoties lijkt te hebben terwijl het hier toch om mensen en hun kinderwens gaat.Privee is ze een vat vol emoties en lijkt ze na de bedreigingen de controle over haar leven te verliezen.
De auteurs hebben hun best gedaan om alle personages een karaktertrek mee te geven.
Stuk voor stuk zijn ze belangrijk voor het geheel van het verhaal.
Sympathiek of net niet het maakt dat je met plezier verder leest.
De spanning word goed opgebouwd en blijft tot het einde behouden.
Op een bepaald moment bijna aan het eind van het verhaal word het duidelijk in welke richting je de dader moet zoeken en word ook zijn/haar identiteit bekend.
Dat is op zich niet erg , jammer is dat hier niet meer mee is gedaan.
Het plot word zo wel te voorspelbaar.
Het enige raadsel blijft tot op het einde open , overleeft Birgit of niet?

Conclusie: Een lege plek is beslist een aanrader als je van thrillers houd die niet te bloederig te gruwelijk zijn.
Er zit genoeg spanning in om te willen door lezen.De personages zijn zo neergezet dat je met gevoel en fantasie kan zien wie ze zijn.
Hou je van voorspelbaarheid waar toch nog wat mysterie inzit of zou kunnen inzitten? Dan is Een lege plek beslist de juiste thriller voor jou.

Meer recensies van leentje4trixie