Wraak- eremoord

leentje4trixie 20 oktober 2019
Terry Hayes werd in het Engels graafschap Sussex geboren(8/10/1951) en verhuisde op vijfjarige leeftijd met zijn familie naar Australië. Hij begon zijn carrière als journalist. Zo werkte hij voor The Sydney Morning Herald als correspondent in de Verenigde Staten. Nadien was hij ook actief als onderzoeksjournalist, columnist en radiopresentator.

In 1979 schreef hij de boekversie van George Millers sciencefictionfilm Mad Max. De twee raakten bevriend, waarna Hayes ook mocht meeschrijven aan het script van de sequel Mad Max 2: The Road Warrior (1981). In de daaropvolgende jaren verhuisde hij naar Hollywood en werkte hij als schrijver voor Kennedy Miller Productions, het productiebedrijf van Miller en producent Byron Kennedy. Zo schreef hij onder meer het script voor de thriller Dead Calm (1989) van regisseur Phillip Noyce. In 1994 werkte hij met Noyce ook samen aan Return of the Apes, een onverfilmd Planet of the Apes-script.

In 2013 bracht Hayes met I Am Pilgrim (Nederlands: Ik ben Pelgrim) zijn eerste roman uit. De spionagethriller groeide uit tot een bestseller en werd nadien opgepikt door filmstudio Metro-Goldwyn-Mayer.

Ik ben Pelgrim begint met wat op het eerste zicht een perfecte moord is.Een jonge vrouw word dood teruggevonden in een obscuur hotel in Manhattan.
Dit is het begin van een lange inleiding .Het word soms langdradig of toch als je houd van,het moet vooruit gaan.
Toch is geen enkel woord in dit boek er één teveel en al had ik soms het gevoel van, nu mag er iets meer gaan gebeuren,toch wil je blijven lezen.

Onze man waar het allemaal om draait zijn verhaal begint in Saoedi-Arabië op het plein waar zijn vader in het openbaar word onthoofd.
Ook hier rond verteld Terry Hayes een heel verhaal.Informatief heel goed onderbouwd,als lezer heb je maar enkele bedenkingen.Is het allemaal mogelijk wat onze man onderneemt?

En wat is dat met die man wiens ogen worden gestolen?Wie,wat waarom?
Dit alles gebeurt in de nabijheid van een Syrisch laboratorium.
Hoe onze auteur hier aan zijn inspiratie kwam ik weet het niet maar dat het mogelijk is,ja ik denk het wel.

Ik ben Pelgrim begint met een moord op een jonge vrouw.
Wie is haar moordenaar en hoe past dit in de rest van het verhaal?
Daar kom je achter door Ik ben Pelgrim te lezen,meer kan ik niet vertellen zonder te spoileren.

Ik ben pelgrim is een zeer gedetailleerd verhaal over hoe een man die uit is op wraak heel veel tijd en moeite neemt om zijn plan uit te voeren maar daarbij wel onschuldige slachtoffers zal maken als zijn plan lukt.
Je moet van deze schrijfstijl houden,de manier ook van hoe het verhaal word opgebouwd.
Ik kan u garanderen dat het alleen in stijgende lijn gaat en de spanning onhoudbaar word.
Het is zo goed doordacht,heel origineel ook.
Geen enkel personage is er één teveel.
Eén van de betere boeken dat ik dit jaar heb gelezen met dank aan het Pelgrim café.

Meer recensies van leentje4trixie