Verkeerde keuze's

leentje4trixie 27 augustus 2019
De auteur
Sterre Carron, geboren in 1957 en woonachtig te Sint-Katelijne-Waver, regio Mechelen in België, schrijft onder dit pseudoniem misdaadthrillers. Sinds haar jeugd heeft zij reeds enorm veel interesse in criminologie, maar studeerde toch voor vroedvrouw en nadien tropische geneeskunde aan het Tropisch Instituut te Antwerpen. Ze heeft in Rwanda gewerkt bij Artsen zonder Grenzen en nog steeds heeft ze veel belangstelling in forensische geneeskunde. Deze kennis komt haar goed van pas in haar werk als auteur.

In 2013 debuteerde ze met Mara. Een spannend verhaal van een vrouw die vermoord wordt teruggevonden in een hotelkamer. Het is aan de temperamentvolle hoofdinspecteur Rani Diaz en haar team om deze moord uit te zoeken, maar ook bij de volgende delen loopt de rode draad van de hoofdinspecteur door.

De boeken
2013: Mara
2014: Tirtha
2014: Matsya
2015: Trifla
2015: Indigo
2016:Indra

Indra is alweer het zesde deel van de Rani-diaz serie en alweer is het boek een pareltje.
Sterre Carron heeft een aangename schrijfstijl en de verhaallijn is zo spannend opgebouwd dat je het boek het liefst in één keer uitleest.
Meestal lukt dit niet omdat je ook nog andere dingen dient te doen en bij mij is het dan ook nog zo dat ik af en toe de inhoud op me laat inwerken en het boek even terzijde leg.
Het boek Indra gaat over een lesbisch meisje Indra die een heel moeilijk leven leid en dolgelukkig is als Lore haar vriendin wil zijn.
Wat ze op dat moment nog niet beseft is dat haar nog vele moeilijke keuzes wachten met evenveel slechte beslissingen.
De nachtmerrie begint na een avondje uit. Indra,lore en haar Lore's ex vriend Andreas rijden na een avondje stappen op een donkere landweg twee fietsers aan.Indra is totaal over stuur en Andreas heeft doordat hij zo dronken is niets van het gebeurde door.Indra wil de politie bellen maar daar heeft Lore geen oren naar want zij wil doorgaan met haar perfecte wereldje en beseft dat het hiermee afgelopen is als geweten is dat zij de chauffeur was.Ze overtuigt Indra om Andreas achter het stuur te zetten zodat lijkt dat hij de chauffeur is.Andreas werd al meermaals bekeurt voor dronken rijden en met twee dode slachtoffers beland hij nu voor vijf jaar achter de tralies.Na het ongeval is hij zijn geheugen kwijt en hij geloofd dat hij dit heeft veroorzaakt.Zijn vriend Johannes is hem al die jaren blijven opzoeken in de gevangenis en als Andreas beetje bij beetje zijn geheugen terugkrijgt wil Johannes alles uitzoeken wat er die bewuste nacht 5 jaar geleden is gebeurt.Lore doet er alles aan opdat haar kaartenhuisje overeind blijft.Indra heeft altijd beseft dat ze toen de verkeerde keuze heeft gemaakt door Lore te volgen maar probeert de touwtjes van haar leven in handen te houden.Als Indra het op een dag uitmaakt met Lore en een relatie begint met de rijke investeerder Amir voelt lore de bui al hangen zal Indra kunnen zwijgen over alles uit het verleden.Het verleden komt wel heel dicht bij nu Andreas zich alles begint te herinneren.Indra ziet door de bomen het bos niet meer en rijgt alles met leugens aaneen daardoor komt ze helemaal in de problemen.
Ook Rani en Frederic krijgen weer hun portie narigheid de rode draad rijgt alles tot een mooi geheel ineen.Alhoewel mooi het geen ze meemaken niet maar het word zo wel een spannend geheel.
Ik vind Indra weer een mooi verhaal,goede opbouw,vlotte schrijfstijl,origineel vooral wat het privee leven van Rani betreft.
Niet teveel personages zodat het gemakkelijk te volgen blijft en net genoeg spanning om verder te willen lezen omdat je absoluut wil weten hoe het afloopt.
Het plot is zo spannend dat je direct verder wil naar het volgende deel.

Meer recensies van leentje4trixie