Wraak is een slechte raadgever.

leentje4trixie 23 maart 2019
Mijn ontdekking van het jaar 2019.
Sterre Carron,
Zoals de laatste tijd bij veel auteurs begint het verhaal met een op het eerste zicht ongewoon fragment dat precies niet bij het verhaal hoort en waarbij pas op het laatst duidelijk word waarom het verhaal zo begint.
Een jongeman pleegt in Tokyo een aanslag met antrax,waarom is eerst niet duidelijk ,wie hij is al evenmin.
Dan gaan we naar Mechelen,hoofdinspecteur Rani word naar een hotel geroepen,daar is een jonge vrouw vermoord,een oproep in haar telefoon is van nick verhulst al snel word duidelijk dat hij haar minnaar was.Deze verhulst is wetenschapper en immunoloog en tevens de eigenaar van prevent,in dit bedrijf verdween het antrax.Dan maken we kennis met Kathirah Al Saabi een moslima die aan haar familie toegeeft lesbisch te zijn en partner van verloskundige sierra Capaldi na een bezoek aan haar familie word ze aangevallen en verminkt.Snel word duidelijk dat Sierra dingen verzwijgt ze krijgt ook dreigbrieven waar niemand iets van weet.Weer wijst het misdrijf naar verhulst zijn nr is in kathirah haar telefoon opgeslagen.lange tijd boeken de speurders weinig vooruitgang en dan is er een derde en vierde slachtoffer,alle personen hebben een connectie en het verhaal heeft verrassende wendingen.Voor een oplettende lezer is het dan al duidelijk wie de dader is en dat het motief wraak is.
Voor mij was het een top boek met een aangename schrijfstijl,hier en daar wat moeilijke woorden en iets teveel personages waardoor het soms wat ingewikkeld was en je sommige zinnen moest herlezen.Desalniettemin een topboek al na een paar zinnen wist ik dat ik het einde zo snel mogelijk wilde weten en dat ik van deze auteur nog meer wil lezen.

Meer recensies van leentje4trixie