Zonder vertrouwen heeft de liefde geen kans.

leentje4trixie 29 december 2019
Marina Folkers is een auteur van Nederlandse bodem.Ze spreekt een aardig mondje Frans en volgens haar echtgenoot maakt ze de Fransen regelmatig wijs dat ze hun landgenoot is.
Samen met haar echtgenoot Gerard heeft ze een zoon en na zijn geboorte vond ze het tijd een poging te doen om haar boek uit te brengen.Een nee heb je al , ja kan je krijgen.
marina is een rustig bijna introvert persoon en absoluut geen flapuit.
Zodra ze kon schrijven,schreef ze verhalen.

Onder de sterren van Montpellier-Marina Folkers,
is een feelgood roman.

Cleo is een heel onzeker iemand,in haar kindertijd werd ze gepest en uitgescholden,ze was voor niemand goed genoeg.
Haar vader liet het gezin in de steek en Cleo dacht dat dat door haar kwam.
Na haar schooltijd word ze door haar moeder en zus in een richting geduwd die niet goed voelt voor haar dus gaat ze achter hun rug iets anders studeren wat nog altijd niet is wat ze wil maar ja wat wil ze echt?Die dromen durft ze niet na-jagen dat zouden ma en zus zeker afkeuren.
Als Cleo door een goede vriendin de kans krijgt naar Zuid-Frankrijk te gaan en het bedrijf waar ze werkt door reorganische redenen ontslagen gaat doorvoeren twijfelt ze niet en gaat naar Zuid-Frankrijk.Daar gaat ze een landhuis renoveren en daarnaast heeft ze nog tijd om vakantie te nemen en de omgeving te leren kennen.
Zoals in een feelgood niet mag/kan ontbreken is daar Luc een Frans-Engelse buurman.
Cleo denkt eerst nog dat het huis langs haar leeg staat maar daar woont Luc,maar die is liever alleen.
Als ze elkaar dan toch leren kennen staat hij niet te springen voor haar gezelschap en Cleo belooft onzichtbaar te blijven.
Maar een feelgood zou geen feelgood zijn als het daar niet mis zou gaan.

Het verhaal heeft mijn favoriete schrijfstijl,de ik vorm daardoor krijg je het gevoel dat de hoofdpersonages het verhaal aan jou als lezer vertellen.
Bijna alsof je zelf in het verhaal zit.Er zijn niet teveel personages,ieders rol word voldoende benut waardoor niemand overbodig is.
Van Cleo weet je al direct wie ze is en waarom ze zo weinig zelfvertrouwen heeft.
Bij Luc is dat anders,bij hem is alles mysterieus.
Ik lees meestal thrillers dus het was wel fijn dat er een zekere spanning aanwezig was in het verhaal.
Ik hou absoluut niet van te klef en te zoet maar doordat er iets maar toch ook niets werd gezegd over Luc zijn angsten was die spanning er en werd het nooit te klef.
Het verhaal neemt een onverwachte wending waardoor het mijn aandacht kon behouden.
De opbouw van het verhaal bevat voldoende plots zodat het interessant bleef.

Bedankt Hebban voor dit advents cadeautje.

Meer recensies van leentje4trixie