Feelgood met levenslessen

leesbeestje123 14 maart 2024
Sandra won de Summer romance schrijfwedstrijd en debuteert met deze heerlijke feelgood die mij zeker kanbekoren! Naast de typische feelgood elementen, zit er behoorlijk wat verrassing in het verhaal. Zo wist ik halverwege het boek nog totaal niet welke kant het zou opgaan. En dat vond ik dus best wel spannend.

Annefleur is 27 jaar en leidt een doorsnee leventje in NL. Vast werk, check, vaste vriend, check, eigen appartement, check. Hoewel ze het allemaal mooi voor elkaar heeft, is Annefleur op zoek naar meer... Als haar eerste grijze haar doorbreekt (die ze vakkundig met pincet uittrekt) besluit ze om deel te nemen aan een radiowedstrijd en wint ze een snoepreisje naar Egypte. Lars, haar vriend, wil niet mee maar gunt haar na wat onenigheid toch deze reis.

Annefleur geniet ten volle en leert op het strand wat backpackers kennen. De laatste dag besluit ze impulsief om niet meer terug te keren, dumpt ze haar vriend en reist ze met hen verder naar Azië. Ze leeft op een roze wolk tot haar geld volledig op is. Eenmaal thuis lijkt haar onbezorgde leventje echter snel voorbij. De ene beproeving na de andere komt op haar pad en dat is zondagskind Annefleur niet gewend...

+ Annefleur ondergaat een echte metamorfose en je ziet ze, naarmate het verhaal vordert, groeien in haar zoektocht naar zelfontplooiing.

+ Aanvankelijk vind ik Annefleur een verwend nest, egocentrisch ten voeten uit. Gelukkig staan er veel wijsheden in het boek waar heel wat (jong)volwassenen wat van kunnen opsteken.

- Het sociaal netwerk rond Annefleur is heel klein. Ik had graag wat meer achtergrond gekend. Ze belt een keer met haar vader maar verder komen zij amper in het boek voor... Als twintiger heb je het geluk dat zij je nog kunnen bijstaan met steun of advies. Dit familiale element miste ik.

Een aanrader. Je kan je goed inleven door de vlotte vertelstijl. Bovendien kent het verhaal veel afwisseling waardoor ik geprikkeld bleef om in sneltempo verder te lezen.

Meer recensies van leesbeestje123