Spannend verhaal dat je voortdurend op het verkeerde been zet

Liana 06 september 2020
Pippa kiest wel een erg gevoelig onderwerp voor haar profielwerkstuk: namelijk de moord op Andie Bell van vijf jaar geleden. Sall Sing, de dader, leeft niet meer en samen met de broer van Sall gaat ze op onderzoek uit, aangezien ze er van overtuigd is dat de juiste dader nog niet gestraft is. Ze wordt echter op alle mogelijke manieren tegengewerkt.

Sommige boeken trekken meteen je aandacht wanneer ze je in de catalogus van een uitgeverij ziet staan en Moordgids voor lieve meisjes was zo'n boek. De cover trok meteen mijn aandacht en daarnaast was ik ook erg benieuwd omdat het zo'n populair boek is in het buitenland.

Het boek zorgt ervoor dat je vanaf het begin mee bent met het verhaal en met de missie van Pippa. In het begin moest ik nog wel even wennen aan de verschillende personages en wie nu precies wie was, maar dat werd snel duidelijk. Het boek las vlot weg, mede doordat het verhaal ook afgewisseld wordt met interviews, dagboekfragmenten en notities in Pippa's logboek.

Moordgids voor lieve meisjes zet je voortdurend aan het denken over wie er schuldig is. Jackson zet je dan ook graag op het verkeerde been en doet je voortdurend twijfelen wie het gedaan heeft. Samen met Pippa ontdek je hoe de moord op Andie Bell echt in elkaar zat en beetje bij beetje kom je dichter bij de waarheid.

Holly Jackson heeft een knap verhaal neergezet dat sterk is opgebouwd en ze weet het verhaal ook perfect af te sluiten. Hopelijk vertaalt Volt ook het vervolg, dat in het Engels Good Girl, Bad Blood heet!

Meer recensies van Liana