Start is top, einde is helaas flop

Lisa Kiewit 13 januari 2021
Hieronder weergeef ik mijn leeservaring, dus niet echt in de vorm van een recensie, maar het bevat wel mijn beknopte mening over het boek.

11.01.2021 avond
Vandaag ben ik in dit boek begonnen en jeetje wat een heftig, bizar en toch super interessant concept! Ik ben op een derde gekomen en zal morgen zeker een stuk weer verder lezen. Het concept had denk ik beter uitgewerkt kunnen worden en ik weet nog niet wat ik van de schrijfstijl vind. Het sluit niet altijd even lekker aan. Maar het concept is zó tof dat ik graag verder lees om te ontdekken wat dit met het personage gaat doen en hoe de verhaallijn zich ontwikkelt.

12.01.2021 middag
Ik ben nu bij p. 202/312 en tjonge! Het concept is echt heel interessant, maar de vertelwijze en diepgang worden echt steeds beperkter en minder prettig. In het begin wilde ik het boek 5 sterren geven, maar nu zit ik al op 2/3 sterren. Op een of andere manier lijkt het afgeraffeld en regelmatig sluiten de zinnen niet goed op elkaar aan. Ik volg het gewoon niet (en dat ligt niet aan mijn leesvaardigheid). Ik ben benieuwd naar het einde, want ook daar was veel kritiek op. Vandaag of morgen lees ik het boek uit. Ben ik het met de kritiek eens of niet? En wat wordt mijn eindbeoordeling?

12.01.2021 avond
Zojuist het boek uitgelezen, maar het einde viel best tegen. Qua inhoud (het was niet voorspelbaar) maar ook qua beschrijving, te beknopt. Zo jammer! Het boek heeft echt potentie. Mijn waardering startte met 5 sterren omdat het concept heel tof is, maar mijn eindwaardering is uiteindelijk 2 sterren. Heb ik spijt dat ik dit boek heb gelezen? Nee, het verhaal was tof en op een of andere manier kon ik het niet wegleggen. Maar als ik kijk naar personage, verhaallijn, einde en schrijfstijl dan scoort het boek niet goed en daarom maar 2 sterren.

Meer recensies van Lisa Kiewit