Spannend maar er ontbrak wat

Lisanne Stam 08 juni 2020 Auteur
Voor Thrillzone mocht ik de Honger lezen. Dit is het tweede boek van Kasper van Beek.
Voordat ik begon met lezen, werd ik direct gegrepen door de cover en de achterflap. Dit sprak mij enorm aan!
Het verhaal gaat over de familie Sandberg. Het gezin bestaat uit Liam, Evi en hun tienerdochter Yana. Zij wonen in Amsterdam maar hebben een tweede huis in Limburg.
Nadat zij terugkomen van een rustig weekend Limburg, treffen zij op hun tv-afstandsbediening een post-it aan met het woord 'PLAY'.
Het gezin komt erachter dat zij een jaar lang zijn gefilmd. Zij snappen de aanleiding niet en de angst wordt aldoor groter.
Isabella Neri is de brigadier die het onderzoek gaat leiden, zij heeft enkel niet echt toestemming van haar meerderen en de klokt tikt….

Een heel interessant onderwerp! Zelf moest ik erg op gang komen, maar één ding was zeker: ik moest en zou het uitlezen! Voorzien van een enorme plottwist.
Het verhaal is goed te volgen, het taalgebruik is informeel.
Doordat de schrijver in de tv- en filmwereld werkzaam is, merk je dat het op een bepaalde manier geschreven is, alsof je je in een film waant. Dat vond ik erg aangenaam.
Isabella Neri is een zeer aandoenlijk personage, het zou zeker een schot in de roos zijn om wat meer over haar te kunnen lezen! Wellicht een serie?
Yana vond ik een erg leuke puberdochter, die werd geschetst als een slimme jongedame.

Doordat na het lezen bij mij wat vraagtekens zijn ontstaan over de diepgang van de levens van de personages, leek het boek in mijn ogen niet helemaal afgrond te zijn.
Liam is uitgezonden geweest in Afghanistan, hier had wat meer over vermeld kunnen worden.
Evi gaat gebukt onder emotionele problemen maar er wordt in het verhaal niets over vrijgegeven.
Isabella heeft lastige en heftige situatie op werk en in haar privéleven meegemaakt maar hoe dit exact is ontstaan weet men na het lezen van dit verhaal niet.

De spanning wordt enorm opgebouwd maar dat is dan ook wel weer vrij snel weg zodra je op de hoogte bent gebracht van de clue.

Ik geef dit verhaal drie sterren! Vooral omdat ik toch benieuwd ben naar de auteur en de schrijfstijl als enorm prettig heb ervaren.

Meer recensies van Lisanne Stam