Mis de gruwelijke details

Lisanne Stam 16 september 2020 Auteur
Voor Hebban mocht ik deelnemen aan de leesclub van 'De kinderen van het klooster'.
De cover ziet er prachtig uit! Je oog wordt er direct naartoe getrokken, het boek stond zeer hoog op mijn verlanglijstje.
Dit is het eerste boek wat ik van Sandrine Destombes lees.
Het verhaal speelt zich af in Frankrijk (Crest). Voor Frankofielen zal dit zeker erg interessant zijn!
Ik heb zelf niet zoveel kaas gegeten van de gendarmes daar en hoe men te werk gaat. Sandrine geeft een inkijk op het politieonderzoek naar een vrouwenorganisatie die niet helemaal 'schoon aan de haak is'.
Benoit is een jonge tweede luitenant die ontzettend gedreven is om deel te nemen aan dit onderzoek in samenwerking met de JENG.
Het verhaal is heel gedetailleerd omgeschreven en ook humor mocht niet ontbreken. Het verhaal wordt omgeschreven door de ogen van Benoit die getypeerd is als 'jonge hond' en naarmate het verhaal groeit in zijn rol.
De lezers krijgen echt een idee van diverse personages. Echter, was dit soms wat lastig voor mij omdat er echt veel personages aanwezig zijn.
Normaal gesproken lees ik thrillers waarbij moorden in detail worden omgeschreven. Dit is niet het geval. Je leest alleen over de gevonden lijken en hun doodsoorzaak. Dat vond ik jammer, ik heb eigenlijk niet op het puntje van mijn stoel gezeten.
Het plot zit mooi in elkaar. De ene lezer zal wat meer tevreden zijn dan de ander. Ik had echt zoiets van; huh, is het boek al uit? Ik had hier meer over willen lezen! Mijn beoordeling is *** sterren, 2,5 sterren is helaas niet mogelijk! Minpunt: de gruwelijke details ontbraken. Veel personages. Pluspunt: Humor. Destombes heeft verstand van zaken. Origineel plot.

Meer recensies van Lisanne Stam