Wat spannend! Lastig weg te leggen.

Lisanne Stam 31 mei 2020 Auteur
Voor Thrillers & More mocht ik dit verhaal gaan lezen.
In het begin is het erg wennen omdat elk hoofdstuk, die vrij kort zijn, overschakelt naar een ander hoofdpersoon. In dit geval zijn dat er drie: Jeroen, Amber en Efraïm.
Jeroen is een alleenstaande vader van een dochtertje die ziek is. Om een experimentele behandeling in Boston te kunnen bekostigen, steelt hij geld bij zijn werkgever.
Amber is een jongvolwassene met een rugzakje, zij woont in een groep waar zij ondersteuning krijgt om weer deel te kunnen nemen aan de maatschappij.
Efraïm is de leider van een sekte (Orde van het licht) en zet een gemeenschap op samen met zijn vrouw, Engelien.

Door de omstandigheden, raken de hoofdpersonen verstrengeld met elkaar. Amber zoekt een uitvlucht door te gaan wonen bij de 'Orde van het licht'. Jeroen wil infiltreren om Efraïm te chanteren en hem geld afhandig te maken om de behandeling van zijn dochtertje te kunnen betalen.

Het verhaal is erg gedetailleerd omschreven en is erg spannend. Ik heb dit boek in twee avonden uitgelezen. Het sprak mij aan, omdat ik altijd wel een nieuwsgierigheid heb gehad naar sektes. In dit verhaal wordt uitgedoekt wat een ontzettende grote organisatie hierachter kan zitten. Erg interessant! Het dwingt je om verder te gaan lezen, omdat de korte hoofdstukken de spanning erin houden.
Het wekt ook wel een bepaalde sympathie op voor alle hoofdpersonen. Dat is echt de kracht van het boek.

Tevens krijgt het verhaal meerdere plottwisten, die men zeker niet verwacht! Dit is dan ook echt het lezen waard. Het boek houdt je in de greep!!!!

Meer recensies van Lisanne Stam