Bijzonder hoofdpersoon

Lisanne Stam 28 december 2020 Auteur
Marieke is de anonieme vraagbaak ‘Lieve Imke’ van haar collega’s. In het kader van ieder huisje heeft z’n kruisje, weet Marieke haar collega’s te voorzien van adviezen op hun ingezonden problemen.
Fred, een radiopresentator, vraagt Imke om haar input ook te leveren tijdens zijn programma. Marieke wordt vervolgens uitgenodigd bij zijn kookclubje..... oepsie! Hoe gaat Marieke(Imke) haar anonimiteit bewaren?

Marieke is een hele sterke maar ook wat ingetogen vrouw. Ze blijft het liefst op de achtergrond. Als Imke is zij wat uitbundiger.
Het verhaal is opgezet zodat men de belevenissen en gedachten van Marieke, haar moeder en Fred kan lezen.
Marieke is een heel bijzonder karakter, ik zou haar omschrijven als een nieuwetijdskind.
De gebeurtenissen zijn mooi omschreven en als afwisseling lees je de ingezonden stukken naar Imke en ook de recepten van de kookclub zijn toegevoegd. Stuk voor stuk zeker het proberen waard! Het water liep me in de mond.

Dit verhaal gaat over de problemen van mensen maar ook over de positieve dingen in het leven.
Mensen kunnen je verrassen met hun verhalen en hulp vragen kan soms een enorme verlichting zijn.

Ik geef dit verhaal vier sterren! Enige minpunt: het verhaal had nog wat meer uitgebreid gemogen van mij. 224 pagina’s zijn te weinig!

Meer recensies van Lisanne Stam