Meeslepend en betoverend

LindsLeest 14 juni 2020
"Which was worse? To feel nothing, or to grieve for something you no longer remembered? Surely when you forgot, you'd forget to be sad, or what was the point?” - The Binding - Bridget Collins

Iedereen heeft herinneringen die je liever kwijt dan rijk bent. Herinneringen die negatieve gevoelens oproepen. Herrinneringen die pijn doen.
Wat als je deze herinneringen kon laten binden in een boek? Wat als je al deze pijnlijke herinneringen kan laten opsluiten en ook niet meer weet dat je dit hebt laten doen. Zou het leven dan een stuk leuker worden?

Vragen waar je achter komt bij het lezen van De Boekbinder. Wat een magisch sprookje was dit. Ik ben dit boek puur gaan lezen om de prachtige kaft. Totaal blanco ben ik het verhaal in gegaan, zonder weet van het verhaal of het genre. Vanaf het begin tot het eind ben ik in het boek gezogen. Een betoverend sprookje, met een duistere kant.

Het boek bestaat uit drie delen. Deel een is geschreven vanuit het point of view van Emmett Farmer, de boerenjongen die zijn ouderlijk huis moet verlaten vanwege de heftige koorts en ziekte die hij gekregen heeft. Zijn ouders zijn ten einde raad en sturen hem naar de Binder in het Moeras. In dit deel kom je langzaam maar zeker meer te weten over het vak van de Binders. Deel twee is een flash-back in de herinnering van Emmett en deel drie is geschreven uit het oogpunt van de vriend van Emmett, Lucian Darnay.

De opbouw van het boek is erg prettig en de omschrijvingen van Bridget Collins zijn erg mooi en spreken tot de verbeelding. Het is een spannend fantasy boek, waar ook de nodige romantiek in komt kijken. Dit boek is zeker aan mijn lijstje van favoriete boeken toegevoegd. Naast het e-book dat ik nu gelezen heb, zal er ook snel een hardcopy exemplaar in mijn boekenkast verschijnen!

Meer recensies van LindsLeest