Tijdloos avontuur

LindsLeest 01 juni 2020
Dit was altijd het lievelingsboek van mijn moeder. Als kind trok dit verhaal mij totaal niet. Ik kwam er moeilijk in en snapte niet dat mijn moeder dit boek leuk vond. Ik heb het dan ook nooit uitgelezen.

Ik zag De Koning van Katoren per toeval weer voorbij komen en zag alleen maar goede recensies. Dit heeft mij doen besluiten om na al die jaren toch het boek op mijn boekenplank te zetten en opnieuw een poging te wagen. Waar ik vroeger moeite had met er in komen, zat ik nu gelijk in het verhaal. Het boek is in 1971 geschreven, maar daar merk je niks van. Het leest erg vlot weg. De opdrachten die Stach moet uitvoeren zijn erg creatief bedacht en zitten telkens vol verrassingen. Al met al kan ik nu helemaal in de mening van mijn moeder komen en blijkt dat ze, zoals altijd, toch gelijk had. De koning van Katoren is een boek dat iedereen gelezen moet hebben!

Meer recensies van LindsLeest