Leest lekker weg

LindsLeest 12 juni 2020
R.I.P. is het derde boek in de serie van Hyldar & Freya. Spijtig genoeg kom ik daar pas achter bij het schrijven van deze recensie.
Ik had weinig binding met de hoofdpersonen, maar dat zou achteraf gezien heel goed kunnen komen doordat hun relatie in eerdere boeken waarschijnlijk al aan het licht is gekomen. Voor mij toch een reden om de andere twee delen ook te lezen, om te kijken wat dat doet met mijn mening over dit boek.

Ik vond het namelijk nog al een matige thriller. Ik miste de spanning in het verhaal. Het hoofdstuk is opgebouwd uit vrij korte hoofdstukken, elk uit het oogpunt van verschillende personages. Dit zorgt wel voor voldoende afwisseling, waardoor je lekker snel door het boek heen vliegt. Na 2 dagen was het boek dan ook al uit en bleef ik wel getriggerd om te weten hoe de vork in de steel zat. Het thema waarover dit boek gaat vind ik erg interessant, namelijk het feit dat iemand in staat kan zijn tot moord vanwege pesterijen. Eigenlijk zou hier zelfs in bepaalde mate aandacht aan besteed moeten worden bij jongeren. De invoed van pesten is groot op mensen en helemaal met de komst van sociale media, zoals Snapchat, dat ook centraal staat in R.I.P.

Toch miste ik de spanning. Ik hou van thrillers die nog een paar dagen in je hoofd blijven spoken, omdat het zo gruwelijk of eng is. Dat vond ik hier toch niet het geval. Ik ga de eerdere twee delen wel een kans geven en die komen op mijn to read lijstje. Wellicht kan ik mijn mening over dit boek hierna bijstellen.. :-)

Meer recensies van LindsLeest