Simpelweg geniaal in zijn eenvoud

Lookie.be 21 augustus 2019
Uitgeverij De Eenhoorn, heeft de eer om de internationaal gerenommeerde boeken van Cédric Ramadier naar ons taalgebied te brengen. Wij kregen dankzij de uitgeverij de kans om te genieten van “Het Boek is Bang”.

Het hardkartonnen boekje brengt in net geen twintig bladzijden een insteek die net zo simpel als geniaal kan genoemd worden. Ramadier voert geen personage op in een verhaallijn, maar laat het boek zelf de hoofdrol spelen in dit kortverhaal.

Het Boek is Bang is het ideale voorleesboekje voor het slapengaan, voor peuters en kleuters, waarbij het net als de andere delen in de reeks moeilijke emoties voor de kinderen bespreekbaar maakt. Het is bovenal een doe-boekje, waarbij de jonge (mee-)lezer opdrachten krijgt om met het boek uit te voeren en vooral zelf mee te spelen in het verhaal.

Zelfs als volwassene kan je niet anders dan een brede glimlach op je gezicht laten verschijnen, wanneer je kind pagina per pagina het boek kan geruststellen en leert hoe het met zijn of haar angsten leert omgaan.

Dit boekje heeft het gewoon allemaal : betrokkenheid, eenvoud en een enorme charme. Een tijdloze voltreffer!

Meer recensies van Lookie.be