Slangachtig goed!

Lotte van den Noort 05 april 2020 Auteur
Ik kocht Toxine omdat ik erg benieuwd was naar hoe het debuut van Rani zou zijn. De cover heeft mij uiteindelijk overgehaald. Don't judge a book by it's cover, they say. Maar ja, mooie covers, ben ik erg zwak voor!

Het verhaal begint meteen spannend. In het begin had ik wel mijn twijfels waarom de relatie tussen de twee hoofdpersonages zo snel ging. Dat vond ik gek. Maar halverwege het boek wordt duidelijk waarom dit zo was. Dus mijn excuses, lieve Rani. Je hebt het juist heel goed gedaan op deze manier. Goed bedacht!

Toxine neemt je mee in een magische wereld en zelfs als je niet zo'n fantasy lezer bent, ga je dit leuk vinden. Het leest lekker weg (prachtige zinnen kan deze vrouw schrijven) en de auteur houdt je aan haar lip gekluisterd. Veel actie, goede rustmomenten tussendoor en alles tot in de puntjes uitgewerkt. Dat is erg knap, aangezien het fantasy is en dit haar debuut is. Alles klopte, ik kan hier geen woorden aan vuil maken.

De personages waren goed uitgewerkt. Elk personage had zijn of haar eigen persoonlijkheid, eigen doel in het verhaal. Dat is iets wat ik vaak mis in boeken. Soms zijn personages te oppervlakkig, voegen ze weinig tot niets toe in het verhaal. Maar Rani wist elk personage een juiste toevoeging te geven. Nogmaals mijn complimenten.

Ik ga niet al te veel zeggen over het verhaal om spoilers te voorkomen, maar ik heb het met héél veel plezier gelezen. Dit was zo'n sterk debuut, dat ik bijna niet kan geloven dat dit Rani's eerste debuut is. Goed gedaan, Rani. Wat kan jij schrijven, zeg!

Meer recensies van Lotte van den Noort