De Truth or Dance trilogie is een frisse kijk op de duistere kanten van de balletwereld en daarbij ook nog eens krankzinnig goed geschreven.

Lotte van den Noort 30 september 2019 Auteur
Ja...

Wat moet ik nog zeggen? Ik keek uit naar het laatste deel van Chinouks trilogie en ik heb het binnen twee dagen verslonden.
Eén woord: waanzinnig.

Chinouk trekt je mee in haar wereld. Haar schrijfstijl is zo vlot, vloeiend en lezersvriendelijk dat je het boek gewoon niet kunt wegleggen. Ze kent haar publiek en haar verhaal van binnen en buiten, dat is te merken aan alles in deze trilogie. De manier waarop de personages denken, handelen en praten zit zo goed in elkaar, dat ik alleen maar in mijn handen kan klappen voor deze auteur van eigen bodem.

Ik heb eindelijk mijn antwoord gekregen op de vraag: Wie is truth or dance? Had ik het goed? Ja. Ik had het goed, maar niet zozeer omdat het voorspelbaar was. Het was eigenlijk meer een gok. Er zit een plottwist in het einde waar ik nog steeds van schrok, ook al had ik het door. En dat mijn beste mede lezers, is kunst als je dat als auteur kunt klaarspelen.

Dat einde. Jezus. Nee, niet grappig. Wat een goed, sterk en krachtig einde, Chinouk. Jij hebt mij echt omver geblazen. Ik kijk uit naar je volgende boek.

Chinouk, applaus!

Meer recensies van Lotte van den Noort