Prachtig en ontroerend verhaal!

Het eerste boek wat ik van Gillian King las was Je moest eens weten en eigenlijk was ik toen meteen verkocht. Maar na belofte maakt schuld kon ik niet wachten om ook Ik vergeet je niet te lezen en toen was ik helemaal om. Ik ben helemaal weg van haar schrijfstijl, haar liefdevolle personages en de diepgang in haar verhalen die altijd met zoveel liefde geschreven is. Een ook met haar nieuwe boek Als ik je weer zie wist ze me te ontroeren. Wat een prachtig verhaal over liefde, gebroken harten en tweede kansen heb je weer geschreven Gillian, Wauw!

Lily mag een tijdje op Louisa passen, het dochtertje van haar beste vriendin Sara. Sara moet voor langere tijd weg, en uiteraard staat Lily voor haar klaar. Ze staat er niet alleen voor, Sara heeft haar broer Seb ook gevraagd bij te springen, maar daar is Lily eigenlijk niet echt blij mee. Seb is Lily’s ex en door vervelende dingen die in het verleden zijn gebeurd is hij de laatste persoon met wie ze tijd wil doorbrengen. Staat het verleden nog steeds tussen hen in, of is daar ook nog iets anders voelbaar?

Dit hartverwarmende verhaal had me helemaal te pakken. De personages voelen al heel snel eigen en je voelt direct dat er spanning is tussen Lily en Seb. Waarom hebben ze een hekel aan elkaar, wat is er gebeurd in het verleden?

In Als ik je weer zie worden heden en verleden met elkaar afgewisseld en dat maakt dat je het verhaal nauwelijks weg kunt leggen. Je lijkt steeds dichterbij de informatie te komen die je zo graag wil ontdekken, namelijk wat is er gebeurd waardoor Seb en Lily niet meer samen zijn? Ook alle andere personages brengen ieder hun eigen stukje mee in het verhaal en de onderlinge relaties zijn ontzettend realistisch beschreven. Je voelde gewoon hoe deze in elkaar staken.

De band tussen Lily en Ted (de vader van Seb en Sara), maar ook de band tussen Lily en haar moeder en Lily en Scott, allemaal maken ze het verhaal nog mooier. Wat heb je dit mooi bij elkaar gebracht Gillian.

Als ik je weer zie is een boek wat in je hart gaat zitten, je meeneemt door verschillende emoties en heel veel liefde laat zien. Personages die niet alleen maar goed of slecht zijn, die naar hun hart of verstand luisteren en keuzes maken waarvan ze de gevolgen niet altijd overzien. Maar dat ware liefde uiteindelijk altijd overwint, dat laat dit prachtige verhaal nog maar eens zien. Ik hou er van!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke