Waanzinnig leuk!

Dit is het meest uitgeleende boek in onze schoolbibliotheek. Altijd liggen er boeken van de Waanzinnige boomhut in mijn klas (want ze zijn te dik voor in de lades) en altijd zijn kinderen enthousiast.

De Waanzinnige boomhut is een geweldige serie van inmiddels 13 boeken, en dit deel; De Waanzinnige boomhut van 169 verdiepingen is het laatste deel. Andy en Terry bouwen voor de laatste keer 13 nieuwe verdiepingen! De Boomhut begon met 13 verdiepingen en in elk deel werden er 13 verdiepingen bijgebouwd. Maar met dit boek zijn de laatste verdiepingen gebouwd en moeten we ons er bij neerleggen dat de Waanzinnige boomhut compleet is.

De boeken van De Waanzinnige boomhut staan bekend om hun humor, hun hilarische avonturen en de eindeloze fantasie van de auteur en illustrator @andygbooks en @terrydbooks . Deze graphic novel staat bomvol gekke, mooie en grappige illustraties en gevatte en humoristische teksten die je laten lachen.

Andy en Terry zijn vrienden en ze wonen in een boom. En ze wonen niet zomaar in een boom, maar in een boomhut, en dan bedoelen we geen gammel oud hutje, maar een boomhut van 169 verdiepingen! Als aanvulling op hun boomhut van 156 verdiepingen bouwden ze er nog eens 13 bij, zodat ze nog meer plezier en avonturen kunnen beleven. Ze hebben bijvoorbeeld een Kerstland toegevoegd, een elektrische ponystal met automatische hoefpoetsers en een monsterverdieping. (of dat nou een goed idee was?) Deze keer krijgen de vrienden bezoek van de leerplichtambtenaar, en daar zijn ze niet blij mee. Gaat het ze lukken om deze te ontwijken? En hun boek op tijd af te krijgen?

Dit knotsgekke verhaal leest weer als een tierelier en is genieten op elke bladzijde. De toffe illustraties maken het verhaal nog gekker, en kan ik alleen maar zeggen dat ook dit deel weer een fantastisch verhaal geworden is, waarvan ik zeker weet dat de jonge lezer zal smullen.

Nu ik weet dat dit het laatste deel is van deze serie, kan ik alleen maar hopen dat Andy en Terry snel weer met een nieuwe toffe serie gaan komen die vast en zeker net zo succesvol zal zijn.

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke