Alles voor een heerlijke feelgood!

ik zeg je alvast, van dit boek ga je alleen maar genieten!

Effie staat op straat nadat haar vriend haar gedumpt heeft voor een ander. Na een paar dagen bij haar ouders en een tijdelijke verblijfplaats bij haar vriendin, gaat ze op zoek te gaan naar een eigen woonruimte. Effie werkt bij Ikea als styliste, maar haar droom is om een eigen bedrijf te hebben als interieurstyliste.
Ook Charlie is net gedumpt, en dat terwijl ze zouden samenwonen. Nu zit hij met een klushuis, terwijl hij zelf niet kan klussen, en het geld om het te laten doen heeft hij ook niet. Als ze elkaar tegenkomen op een feestje, komt Effies vriendin met een briljant plan! Effie mag bij Charlie wonen, in ruil voor klussen en stylingadvies. Hoe raar het ook klinkt, dit is ideale oplossing toch?

Wat een heerlijk vlot verhaal is dit, je voelt je al snel thuis in dit hartverwarmende verhaal vol met leuke personages en hilarische situaties. Dat Jade Vening met veel humor schrijft, dat is wel duidelijk. Ik heb moeten gniffelen en eigenlijk las ik het hele verhaal met een lach op mijn gezicht. Charlie is een echte lieverd, en dat ontdekt Effie al snel. Ook Effie is een lief, mooi en creatief mens. Ook de vriendinnen van Effie zijn leuke personages die elk hun eigen verhaaltje meebrengen in het grotere geheel.

De Win-win situatie is net als een feestje, je zegt; Ik ga zo naar huis, maar omdat het veel te leuk is, blijf je tot diep in de nacht! Na ieder hoofdstuk dacht ik, nog eentje dan, maar ik kon dit leuke verhaal nauwelijks wegleggen.

Met vlotte pen heeft Jade Vening een verrukkelijk verhaal geschreven, en door haar beeldende schrijfstijl kon ik sommige situaties helemaal voor me zien. (auw die Sloophamer!!) De spicy scénes brengen extra spanning in het verhaal en al draaien de personages wat om elkaar heen, hier wisten ze elkaar goed te vinden. Hier gold vast niet; ‘Fake it till you make it’!

Jade ik heb enorm genoten van je originele debuut, de Win-win situatie is een echte aanrader op feelgood gebied!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke