Nagelbijtend spannend, een nachtmerrie die je niet mee wil maken!

Inge van Prooijen schreef een nagelbijtend spannend verhaal en ik mocht deze novelle lezen!

Als Lizzy als alleenstaande moeder haar best doet om alle ballen omhoog te houden thuis en op haar werk in de zorg, vindt ze dat best pittig. Ze slaapt weinig, de wisselende diensten en het allemaal in haar eentje moeten regelen zijn zwaar. Wanneer ze daar op een nacht over post op instagram, ontploft haar inbox, zoveel moeders die zich herkennen in haar! Als ze als momfluencer aan de slag gaat bij een bedrijf lijkt het Lizzy voor de wind te gaan. Ze wordt gewaardeerd en de verdiensten zijn niet mis. Maar ook is er een keerzijde, de haatberichten en de negativiteit. Niks voor Lizzy en ze besluit ermee te stoppen. Maar is dat niet te laat? Lizzy is volledig in paniek wanneer ze haar dochter Ivy na het middagslaapje niet in haar bed aantreft. Waar is Ivy?

De lieve Lizzy die het beste wil voor haar dochter heeft het zwaar. Als moeder voelde ik al snel met haar mee, weinig slaap en alle ballen hoog houden halen niet het beste in je naar boven. Al snel wordt de sfeer akeliger, en wanneer Lizzy een leeg kinderbedje aantreft voel je als lezer de paniek die Lizzy ook voelt. Inge van Prooijen is er in geslaagd een benauwend gevoel over te dragen waardoor je bijna ademloos verder leest.

Verschillende lijntjes worden uit gezet en de afwisseling van heden en verleden zorgt ervoor dat we steeds meer informatie krijgen over de mensen om Lizzy en Ivy heen. Stuk voor stuk verhaallijntjes die wel eens iets te maken zouden kunnen hebben met de verdwijning van Ivy.

Deze opbouw maakt het korte verhaal zeer sterk en als lezer wil je niets liever dan ontdekken wat er meet Ivy gebeurd is en waarom. Ik hou ervan als je als lezer mee op zoek mag naar het puzzelstukje dat het raadsel oplost.

‘Waar is Ivy?’ Is een nachtmerrie waarin je nooit terecht wil komen. Een sterke en beklemmende thriller die je leest met ingehouden adem.

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke