Geknipt voor elkaar, heerlijke feelgood met humor en diepgang!

Het verhaal leest zo lekker weg en de personages zijn zo leuk dat je het boek niet weg wilt leggen. Na het lezen van dit mooie verhaal kan ik niet wachten om de andere boeken van Mienke te lezen!

Lara en Boyd kennen elkaar van de kappersopleiding waar ze samen de grote droom hadden ooit een eigen kapperszaak te beginnen. Helaas werken ze samen bij kapsalon Do or Dye, waar Jules de baas is. Lara en Boyd zijn geen grote fans van Jules en na de zoveelste aanvaring besluiten ze het roer om te gooien en voor hun droom te kiezen, een eigen kapsalon. In de buurt van hun nieuwe pand aan de andere kant van Maastricht botst ze bijna tegen Thijs op. Een knappe man, die in dezelfde straat als hun kapsalon een fietshandel runt. Lara voelt kriebels maar er is een iets mysterieus aan deze man. Samen met haar broer Mick en Boyd maken ze van het pand een prachtige kapsalon en Lara is enorm trots op haar broer. Na een roerig verleden heeft hij zijn leven weer op de rit. Maar lijkt dit alles te mooi om waar te zijn? Zijn er dingen uit het verleden die roet in het eten gooien?

Wat een mooi verhaal heeft Mienke Feijen geschreven. Een vlot en luchtig verhaal met veel humor, woordgrapjes en ‘Maastrichtse’ zinnetjes worden verweven met serieuze thema’s die een fijne diepgang in het verhaal brengen. De kapsalon als decor voor een verhaal vol liefde, vriendschappen en familiebanden. Zo mooi hoe de auteur deze bij elkaar gebracht heeft.

De personages zijn zo fijn uitgewerkt en leuk beschreven dat je van ze gaat houden. Dat dit verhaal zich afspeelt in het Maastrichtse daar kun je niet omheen, je voelt de Limburgse sfeer, er wordt vlaai gegeten en mensen spreken elkaar aan in een lekker dialect.

‘Ik wil zo graag jouw bruistabletje zijn.’

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke