Korte thriller met een luguber randje!

In ‘Waan’, het nieuwste thriller tussendoortje van De Verhalenfabriek gaat Saar samen met haar vriend Tom en haar dochtertje Lotte een midweekje weg naar een luxe vakantiepark. Het voelt als een laatste poging om hun relatie te redden, maar Tom heeft het druk met zijn werk en moet al snel genoeg het vakantiepark verlaten. Saar probeert er samen met Lotte nog het beste van te maken, maar als Lotte vermist raakt is Saar in paniek. Waar is Lotte, wat is er gebeurd toen ze een klein ogenblik niet oplette?

Marisa Kuijk won de schrijfwedstrijd met dit korte en spannende verhaal. Vanaf de 1e pagina weet en voel je direct dat er iets mis is en wordt de sfeer gezet. Daarna leren we de hoofdpersonages kennen en al gauw voel je sympathie voor Saar. Haar relatie is niet meer wat het geweest was en als dan ook nog eens haar dochtertje Lotte verdwijnt voel je haar onmacht.

De afwisseling in de stukken vanuit Saar en de stukken vanuit een nog onbekend personage, maken het verhaal spannend. De verschillende elementen waar Saar mee geconfronteerd wordt komen samen richting het einde, en ook al had ik ergens een vermoeden waar het verhaal naar toe ging ik heb er echt van genoten!

Wat mij betreft had dit verhaal nog langer mogen duren met nog meer verdieping van sommige stukken maar dat is in een kort verhaal ook lastig.
Ondanks dat heb ik echt even genoten van dit spannende tussendoortje en gun ik jullie dat allemaal! Waan is een lekkere korte thriller met een luguber randje, ik hou ervan!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke